هر آنچه که باید در خصوص سیستم های all in one بدانید

پخش آناهیتاپخش آناهیتا
557 بازدید

آنچه که درباره‌ی all in one باید بدانید

تا چند سال قبل اگر حرفی از کامپیوتر رومیزی(pc) به میان می‌‌آمد، احتمالا یک مونیتور، کیس، کیبورد، موس بصورت یک مجموعه‌ی بهم پیوسته در ذهنتان نقش می‌بست اما کامپیوتر all in one این معادلات را برایمان عوض کرده‌ است.
کامپیوترهای یکپارچه، کامپیوترهای بدون کیس، کامپیوترهای ALL IN ONE، کامپیوترهای AIO و… اسم هایی هستند که روی این دستگاه ها کم حجم و بی سرو صدا گذاشته اند.
کامپیوترهایی که تمامی قطعات مانند پردازنده، کارت گرافیک، حافظه و حتی اسپیکر و وب کم و… در فضایی به اندازه یک مانیتور تعبیه شده اند.

به طور کلی، کامپیوترهای چند منظوره صرفا شامل یک مانیتور هستند که در پشت این صفحه نمایش قطعات سخت افزاری مانند پردازنده، مادربورد، کارت گرافیک و دیگر سخت افزار های لازم برای کامپیوتر وجود دارد. یعنی کیس و مانیتور یکی شده اند.

البته می توانید به این دستگاه کیبورد و ماوس متصل کرده و با آن کار کنید. یکی از ویژگی های جالب این دستگاه ها مصرف کم برق و فضای اندکی است که اشغال می کند. به همین علت این محصولات بیشتر برای محیط های اداری کوچک، سازمان ها، بانک ها و… که فضا برای آنها اهمیت زیادی دارد و در عوض سیستمی می خواهند که کارآیی بالا و شکل ظاهری قابل توجهی نیز داشته باشد، کاربرد دارد.
حتی این اواخر کاربران خانگی هم به استفاده از این کامپیوترهای چندمنظوره روی آورده اند.
عرضه نمونه های حرفه ای از این نوع کامپیوترها نیز پای گیمرها و گرافیست های حرفه ای را هم به بازار این کالا باز کرده است. به گفته کارشناسان، مصرف برق اندک این کالا یکی از نقاط قوت کامپیوترهای چند منظوره است. بر اساس اعلام کارشناسان برق مصرفی کامپیوترهای چندمنظوره حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد کمتر از برق مصرفی یک PC عادی است. همچنین برخی از دستگاه ها دارای صفحه SINGLE TOUH هستند که تنها با یک انگشت قابلیت انجام امور را دارند و دسته دیگر به صفحه MULTI TOUH مجهزند که کاربر قابلیت انجام امور با چند انگشت و استفاده آسان تر را دارد. دسته ای نیز دارای صفحه غیر لمسی هستند.

اما کامپیوتر alo یعنی چیست؟

اصلا کاربرد آنها با کامپیوتر رومیزی معمولی چه فرقی دارد؟

آیا این محصولات فقط برای عده‌ی خاصی و با اهداف منحصر به فردی قابل استفاده است؟

آیا کامپیوتر all in one همه‌ی قطعات کامپیوترهای معمولی را دارد؟

فرق اصلی آن بالپ تاپ استوکو کامپیوترهای معمولی در چیست؟

همه‌ی اینها سوالاتی هستند که قرار است در این وبلاگ مورد بررسی قرار می‌گیرند پس اگر کامپیوترهای all in one را خوب نمی‌شناسید؛ قصد داریم همه‌ی اجزا، ویژگی‌ها و همچنین مزایا و تفاوت‌های آنها را با مابقی کامپیوترهای برای شما شرح دهیم.

 

کامپیوتر all in one چیست؟

کامپیوترهای چند منظوره یا همان همه‌کاره، نسل جدید کامپیوترها هستند. ترجمه‌ی تحت لفظی all in one یعنی همه چیز در یک چیز. مهم‌ترین ویژگی که آنها را از کامپیوترهای معمولی جدا می‌کند این است که کیس ندارند. کامپیوتر all in one شامل یک صفحه نمایش در اندازه‌ی ۲۰تا ۲۷اینچی است که مابقی قطعات کامپیوتر از جمله کارت گرافیک، مادربورد، هارد و… در پشت مونیتور جای می‌گیرند. شما به دلخواه خودتان می‌توانید برای آن، هم کیبورد و هم گاها موس تهیه کنید.

کامپیوتر همه کاره یا All in One یک طراحی خلاقانه می‌باشد که ترکیبی از سیستم کامپیوتری به علاوه ی تبلت است و به طور همزمان کار هر دو سیستم نام برده را انجام می‌دهند. لذا با خرید یک کامپیوتر All in One، تمامی موارد دلخواه دو دستگاه را می‌توان در یک دستگاه به طور همزمان داشت. طراحی این کامپیوترها بسیار شیک و جذاب است و مطمئناً استفاده از آن دلنشین تر از استفاده از سیستم های کامپیوتری خواهد بود. پس هر گاه از کامپیوتر های All in One صحبت می‌کنیم منظورمان همان کامپیوترهای چند منظوره ای است که تمامی قطعات سخت افزاری کارت گرافیک، رم، اسپیکر، حافظه ی هارد و …. در یک مانیتور تعبیه شده اند. لذا کامپیوتر همه کاره یک مانیتور است که قطعات سخت ازفاری آن در پشت نمایشگر قرار داده شده است.

گفتیم که کامپیوتر all in one کیس ندارد و همین هم باعث شده است فضای خیلی کمتری را به خود اختصاص دهد و برای محیط‌های اداری بسیار مناسب و کاربردی‌ باشد. این کامپیوترها علاوه بر محیط‌های اداری در خانه‌ها هم بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. دلیل مورد پسند بودن آن ها این است که این کامپیوترها مثل PC‌های معمولی کیس دار، نیاز آنچنانی به کابل و سیم ندارند و فقط کابل اصلی کامپیوتر باید به پریز وصل شود.

کامپیوترهای all in oneبه سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

دسته‌ی اول این کامپیوترها، مثل مونیتور کامپیوترهای معمولی قابلیت لمسی ندارند و استفاده از این کامپیوترها فقط با موس صورت می‌گیرد.
دسته‌ی دوم کامپیوترهای چند منظوره قابلیت لمسی با یک انگشت را دارند.
دسته‌ی سوم کاملا لمسی هستند و هم با یک انگشت هم با بیشتر از یک انگشت کار می‌کنند.

 

مزایای کامپیوتر all in one

تا الان یک سری از ویژگی‌ها و مزایای کامپیوترهای all in one را بررسی کرده‌ایم اما این خصوصیات به اینجا ختم نمی‌شود.

مصرف کم برق
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این کامپیوترهای چند منظوره مصرف کم برق اینگونه کامپیوترها می‌باشد. مصرف برق در این کامپیوتر ها ۸۰تا ۸۵ درصد کمتر از کامپیوترهای معمولی است و این ویژگی بسیار مورد توجه کمپانی‌های بزرگ یا شرکت‌هایی که کارمند زیاد دارند قرار گرفته است.

برای همین هم در اکثر کمپانی‌های بزرگ و شرکت‌ها کامپیوترهای چند منظوره بیشتر دیده می‌شوند. اول بخاطر مصرف کم برق آنها و کاهش چشمگیر هزینه‌ی برق و دوم بخاطر فضای کمتری که این نوع کامپیوترها می‌گیرند.

به فضای کمتر نیاز دارد
گفتیم که کامپیوترهای چند منظوره کیس ندارند. همین نداشتن کیس باعث می‌شود حمل و نقل آنها بسیار آسانتر باشد. نداشتن کیس به این معنا نیست که این کامپیوترها قطعه‌ای کم دارند. یا شاید فکر کنید این نداشتن کیس باعث شده کارایی آنها هم از مابقی کامپیوترها کمتر باشد. در کامپیوتر های آل این وان همه‌ی این قطعات وجود دارد، اما کل این قطعات در پشت مانیتور جای گذاری شده است. یعنی سطح پردازشی این کامپیوترها از بقیه‌ی کامپیوترها پایین‌تر نیست.

مقایسه‌ی کامپیوتر all in oneبا لپ تاپ
تا این جا، فهمیدیم که کامپیوتر آل این وان یا چند منظوره چه مزایای فوق‌العاده‌ای دارند. در این بخش هم می‌خواهیم این کامپیوترها را با لپ ‌تاپ‌های دستی مقایسه کنیم.

قابلیت حمل کردن
لپ تاپ‌ها عمدتا سبک و قابل حمل هستند و اساسا برای حمل شدن به صورت آسان طراحی شده‌اند. اما کامپیوتر های ال این وان با وجود اینکه گفتیم فضای زیادی را لازم ندارند، اما باز هم روی میز فضایی را می‌گیرند. همچنین چون پایه ندارند حمل آنها برای استفاده‌ی روزانه، مثلا برای دانشگاه یا محل کار و خانه آسان نیست.

این نکته را هم باید متذکر شویم که کامپیوترهای آل این وان یک میز یا سطح صاف در راستای تنه نیاز دارند؛ درحالیکه زاویه‌ی نمایشگر لپ تاپ‌ها را می‌توان متناسب با وضعیت نشستن یا تابش نور، تغیر داد.

باتری
در قسمت باتری، لپ تاپ‌ها برنده هستند. دلیل برد لپ تاپ‌ها این است که لپ تاپ‌ها دارای باتری هستند و حتی اگر به برق هم متصل نباشند، می‌توان از آنها استفاده کرد. کامپیوترهای چند کاره حتما باید کابل آنها را به پریز وصل کرد و بعد از آنها استفاده نمود.

قیمت:
در باب مقایسه‌ی کامپیوترهای aloو لپ تاپ‌ها باید بیان کنیم که قیمت هر دو مورد به یک سری عوامل بستگی دارد. اولین عامل این است که هر چقدر حافظه‌ی داخلی و حافظه‌ی رم هر کدام بیشتر باشد، قاعدتا قیمت آن محصول بالاتر خواهد بود. همچنین یکی از عواملی که تعیین کننده‌ی قیمت، بالا بودن گرافیک لپ تاپ یا کامپیوتر است. از طرفی اگر صفحه‌ی نمایش کامپیوترهای همه کاره لمسی باشد، این مسئله کارایی و به دنبال آن، قیمت آنها را افرایش می‌دهد.

در کل و با یک مقایسه‌ی کلی اگر بخواهیم درباره‌ی قیمت لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای ALL IN ONE به یک نتیجه برسیم، کامپیوترهای آل این وان یا همه کاره از نظر قیمت به صرفه‌تر هستند.

قابلیت لمسی
یکی از ویژگی‌های اصلی برای کامپیوترهای alo داشتن قابلیت لمسی است. البته کل این نوع کامپیوترها صفحه‌ی تاچ لمسی ندارند. انتخاب اینکه صفحه‌ی نمایش آنها لمسی، نیمه لمسی یا تمام لمسی باشد، کاملا به خود شما بستگی دارد. شما می‌توانید در هنگام خرید، بسته به نیاز خودتان، نوع تاچ کامپیوتر را انتخاب کنید. پس یکی از مزیای عالی کامپیوترهای همه کاره به نسبت لپ تاپ‌ها قابلیت لمسی صفحه‌ی نمایش آنها می‌باشد.

صفحه‌ی نمایش
گفتیم که کامپیوتر ‌alo قابلیت حمل بصورت روزانه را ندارد؛ یا حداقل این جابه‌جایی مثل لپ تاپ‌ها راحت و جمع و جور نیست. اما بعضی افراد که کامپیوتر را در محل کار می‌گذارند و فقط در محل کار یا خانه از آن استفاده می‌کنند، این افراد به احتمال خیلی زیاد صفحه‌ی نمایش بزرگتر کامپیوترهای همه کاره یا alo را می‌پسندند. درحالیکه صفحه‌ی نمایش لپ تاپ‌ها به آن اندازه وسیع و کاربردی نیست.

قابلیت تعویض قطعات
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مدتی خیلی مورد توجه بود و تعدادی از کاربران کامپیوترهای همه کاره را نگران می‌کرد، تعویض قطعات بود. در این کامپیوترها همه‌ی قطعات به صورت فشرده در پشت مانیتور قرار گرفته بودند. به همین دلیل امکان تعویض آنها به سختی وجود داشت.

جدیدا کمپانی‌هایی که کامپیوترهای همه کاره یا all in one تولید می‌کنند این مشکل را برطرف کرده‌اند و کامپیوترهای همه کاره‌ی جدید، قابلیت تعویض قطعاتی مثل رم، فن یا همان خنک کننده، هارد و… را دارند.

راه اندازی آسان
اگر بخواهیم کامپیوترهای همه کاره را با لپ تاپ مقایسه کنیم بازهم all in one برنده است. برای استفاده یا راه اندازی کامپیوتر همه کاره فقط کافی است کابل آنرا به پریز وصل کنیم. مثل لپ تاپ هر بار برای شارژ شدن، نیاز به کابل و شارژر ندارند. پس برای استفاده از آن هم نیازی نیست همیشه یک چشمتان به درصد شارژ و باتری باشد. همچنین پیش نمی‌آید در وسط کار کامپیوترتان خاموش شود و اطلاعات آن بپرد.

 

نکاتی که در هنگام خرید کامپیوتر all in one باید به آنها توجه داشته باشید
مثل هر خرید دیگری قبل از این که یک لپ تاپ همه کاره تهیه کنید باید نکاتی را قبل از خرید آن بدانید. در ادامه سعی می‌کنیم نکاتی را که قبل از خرید کامپیوتر all in one باید به آن توجه داشته باشید بیان کنیم.

سطح کاربری آن متناسب با نیازهای شما باشد
قبل از تهیه‌ی هر لپ تاپی سعی کنید دلایلی را که می‌خواهید بخاطر آنها لپ تاپ را تهیه کنید در ذهنتان مرور کنید یا بنویسید. آیا یک لپ تاپ صرفا برای وب‌گردی و کارهای شخصی خودتان لازم دارید؟ در این صورت یک لپ تاپ یا کامپیوتر معمولی هم برای شما کفایت می‌کند.

اگر هدفتان تهیه‌ی یک کامپیوتر برای گیمینگ و بازی‌های کامپیوتری است، وسیله‌ای که نیازهای شما را برطرف می‌کند یک کامپیوتر گیمینگ سطح بالاست. اگر برای استفاده در محیط‌های صنعتی و خطرناک یک کامپیوتر لازم دارید باید لپ تاپی صنعتی را تهیه کنید. لپ تاپ های صنعتی مخصوص مکان‌های خطرناک و ریسکی می‌باشد.

احتمالا مورد استفاده‌ی شما از کامپیوتر ALL IN ONE برای انجام کارهای روزمره یا کارهای دفتری است. اگر نیاز ویژه‌ای ندارید، یک کامپیوتر آل این وان می‌تواند برای شما بسیار عالی باشد و متناسب با نیاز های شما است.

اورجینال باشد

کل نکات و ویژگی‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم در صورتی حاصل می‌شود که محصول شما اورجینال باشد. حواستان باشد این کامپیوترها را از یک برند خوب و معتبر تهیه کنید. همچنین کامپیوترتان را از نمایندگی یا فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

گارانتی داشته باشد
در حال حاضر کمتر محصول دیجیتالی پیدا می‌شود که گارانتی نداشته باشد. حتما توجه داشته باشید که محصولی که تهیه می‌کنید گارانتی داشته باشد.
تهیه و خرید لپ تاپ ALL IN ONE
در حال حاضر یکی از معتبرترین فروشگاه‌هایی که برای توزیع انواع کامپیوتر و لپ تاپ فعالیت می‌کند، فروشگاهلپ تاپ استوک ونو پخش آناهیتامی‌باشد. این فروشگاه کلیه‌ی محصولات نو خود را با گارانتی اصلی و با ضمانت اصل بودن کالا عرضه می‌نماید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق انواع کامپیوترهای ALL IN ONE به این فروشگاه مراجعه نمایید و اطمینان داشته باشید که محصولی که دریافت می‌کنید اصل و باکیفیت خواهد بود.

دسته بندی وبلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت